Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de gemiddelde jaarlijkse uitgave aan ondergoed 18.11 bedraagt en komt dat komt neer op gemiddeld 6 boxers per jaar. Da’s niet alleen in Nederland maar ook in ons omringende landen. Als je in deze categorie valt ben je doorgaans de veertig levens jaren voorbij en koop je het ondergoed bij fysieke winkels als Hema, Wibra en Zeeman.
In de leeftijdscategorie zestien tot veertig jaar zijn de consumenten veel kritischer en vinden de ‘cheapies’ niet voldoende om goed voor de dag te komen. Jongeren willen niet verrast worden met negatieve reacties op momenten dat ze hun boxer wordt gezien. Dat kan zijn in de kleedruimte van de voetbal vereniging maar ook bij een ‘first date’. Over het algemeen wordt gekozen voor een strak ondergoed model zonder gaten en fouten prints. Het ligt voor de hand dat er wordt gekozen voor premium boxershorts van bekende merken.
De gemiddelde prijs ligt een stuk hoger, zo rond de 15 euro per boxer en er worden meer boxershorts per jaar verkocht. Kenmerkend voor deze groep is de keuze voor de online-aankoop kanalen. Zo werd er in 2014 ongeveer 30% van de premium boxers online verkocht. Voor de komende jaren is de verwachting dat dit gestaag doorgaat. Niet met majeur groeipercentages maar stabiel. In verschillende scenario’s zal dit percentage stijgen naar ongeveer 60% in 2025
Dann Hensums Boxershorts
In deze markt is het nieuwe Nederlandse boxershortsmerk Dann Hensums ingesproken. Kwalitatief goede boxershorts die zich kan meten met de bestaande bekende merken. Maar de aanpak van Hensums is anders dan de huidige concurrenten. Hij mikt primair op de groeiende online markt en niet op de fysieke winkels. De doelgroep is duidelijk en dat zijn mannen die zelf zijn boxershorts besteld en niet door zijn echtgenoot, moeder of vriendin. De jonge man die goed in staat is om kwaliteit te herkennen.