Kortingen zijn steeds belangrijker in Nederland. Zo beginnen winkels steeds eerder met het gooien van kortingen op producten en diensten. Dit komt omdat steeds minder mensen veel geld te besteden hebben aan bijvoorbeeld luxe producten. Er komt steeds meer een verschuiving naar de primaire goederen waardoor er gewacht wordt met het kopen van luxe goederen. Winkels proberen dus de verkopen te stimuleren met speciale kortingscodes en kortingacties.
Kortingen online
Kortingen worden ook veel online toegepast. Het is namelijk zeer gemakkelijk om iemand over te halen tot een aankoop met een unieke kortingscode. Deze code kun je ook makkelijk verstrekken aan je doelgroep met bijvoorbeeld een directmailing of via Social Media. Het is zelfs mogelijk om je social media pagina’s te laten groeien door een kortingscode te geven in ruil voor een like. Daarnaast kun je herhalingsaankopen stimuleren door na een bestelling een korting te geven op een nieuwe bestelling. Deze kortingscode kan dan zelf gebruikt worden of aan iemand anders gegeven worden waardoor je bijvoorbeeld een nieuwe klant krijgt.
Kortingen via niche websites
Er zijn tal van niche websites online die zich richten op speciale kortingscodes van bepaalde populaire online winkels. Een voorbeeld vind je hier ga naar de website. Die website richt zich bijvoorbeeld op de kortingscode Zalando. Op die website hoef je alleen je mailadres in te vullen om direct van een leuke korting te kunnen profiteren.